Difficulties in online business آن لائن کاروبار میں مشکلات



Doing business online is a proper and effective way, while we always come across some difficulties. They may be:

Difficulty Developing Relationships

While doing business on the Internet can open up markets all over the world, it can be more difficult to develop ongoing business relationships. While technology such as video conferencing allows you to see individuals via computer screen, it still lacks the personal touch of meeting someone in person. Or you can find a reliable e-commerce platform to help you find business partners as they own much resource.

Privacy and Security Concerns

Even if you take precautions such as setting up a secure payment page for customer purchases, you still may be susceptible to unscrupulous individuals who hack your system and steal your customers' private information. This can be used to drain your customers' bank accounts or steal their identities. You may not be able to do business with prospects who don't trust making purchases online.

Issues With Copyrights

Due to the ubiquitous nature of the Internet, issues such as copyright infringement are difficult to control. The Internet spans the globe in a number of different countries, so developing a set of uniform copyright laws is virtually impossible. If you've developed a successful Internet business, you may have a difficult time preventing someone from copying your business model and using it for their own benefit.

Limitations of Business Types

Some types of businesses may not be suited for the Internet, particularly if their products involve the use of the senses. For example, if the unique selling point of your product is its pleasant aroma, you can have difficulty conveying this online. And there are individuals who will always be more comfortable making a major purchase such as an automobile after seeing the product in person first. You could also broaden your business on a platform which covers a lot of industries and find business opportunities there.

Marketing

Internet marketing, including everything from email blitzes and social media campaigns to website copy, is a highly technical and competitive space. The Internet offers the possibility of reaching a huge, global customer-base, but also the danger of wasting your content and budget on people with no real interest in your product. Particularly as the Internet marketing space grows year by year -- up 16 percent to represent nearly 20 percent of global advertising spending in 2012 according to GroupM -- crafting a cost-effective and targeted Internet media campaign proves vital to the success of small online businesses. As for marketing, here are some tips for content marketing, email-marketing, SEO optimization,etc.

Logistics

Even if your business exists in cyberspace, your customers will expect real, tangible goods and services and you will want real, usable money in return. Making your digital business valuable for you and your customers in the real world requires that you think through and invest in ways to transfer payments easily, receive and ship goods; provide customer service; and stay on the right side of legal issues such as taxes, copyright restrictions and import tariffs. Returning to the example of Stone Bridge, the site's owner, Melisa Hill, told The Telegraph newspaper in 2009 that one of her first and most difficult problems was lining up suppliers.

Although the problems always exist, more solutions would be provided for us to get a better business performance on the Internet.
آن لائن کاروبار کرنا ایک مناسب اور مؤثر طریقہ ہے، جب ہم ہمیشہ کچھ مشکلات میں آتے ہیں. وہ شاید ہو سکتے ہیں:

تعلقات کو فروغ دینا مشکل ہے

انٹرنیٹ پر کاروبار کرتے ہوئے، دنیا بھر میں مارکیٹوں کو کھول سکتے ہیں، یہ جاری کاروباری تعلقات کو فروغ دینے میں زیادہ مشکل ہوسکتا ہے. جبکہ ٹیکنالوجی جیسے ویڈیو کنفرننگ آپ کو کمپیوٹر کی سکرین کے ذریعہ افراد کو دیکھنے کی اجازت دیتا ہے، یہ ابھی تک شخص میں کسی سے ملنے کا ذاتی رابطہ نہیں ہے. یا آپ کاروباری شراکت داروں کو تلاش کرنے میں مدد کے لئے ایک قابل اعتماد ای کامرس پلیٹ فارم تلاش کرسکتے ہیں کیونکہ وہ بہت وسائل رکھتے ہیں.

پرائیویسی اور سیکورٹی اندراج

یہاں تک کہ اگر آپ احتیاطی تدابیر رکھتے ہیں جیسے کسٹمر کی خریداری کے لئے ایک محفوظ ادائیگی کے صفحے کی تشکیل، آپ اب بھی ناقابل اعتماد افراد کو حساس ہوسکتے ہیں جو آپ کے سسٹم کو ہیک کرتے ہیں اور اپنے گاہکوں کی نجی معلومات کو چوری کرتے ہیں. یہ آپ کے گاہکوں کے بینک اکاؤنٹس کو نالی کرنے یا ان کی شناختوں کو چوری کرنے کے لئے استعمال کیا جا سکتا ہے. آپ امکانات کے ساتھ کاروبار کرنے میں کامیاب نہیں ہو سکتے ہیں جو آن لائن خریدنے پر اعتماد نہیں کرتے ہیں.

کاپی رائٹ کے ساتھ مسائل

انٹرنیٹ کی بہترین نوعیت کی وجہ سے، کاپی رائٹ کی خلاف ورزی جیسے مسائل پر قابو پانے میں مشکل ہے. انٹرنیٹ کئی مختلف ممالک میں دنیا کو پھیلاتا ہے، لہذا وردی کاپی رائٹ قوانین کا ایک سیٹ تیار کرنا تقریبا ناممکن ہے. اگر آپ نے ایک کامیاب انٹرنیٹ کاروبار تیار کیا ہے تو، آپ کو اپنے کاروباری ماڈل کاپی کرکے اپنے اپنے فائدے سے استعمال کرنے سے کسی کو روکنے میں مشکل وقت ہوسکتا ہے.

کاروباری اقسام کی حدود

کچھ قسم کے کاروباری اداروں کو انٹرنیٹ کے لئے موزوں نہیں ہوسکتا ہے، خاص طور پر اگر ان کی مصنوعات میں سینوں کا استعمال شامل ہو. مثال کے طور پر، اگر آپ کی مصنوعات کے منفرد فروخت نقطہ اس کی خوشگوار خوشبو ہے، تو آپ اس آن لائن کو پہنچانے میں دشواری کر سکتے ہیں. اور ایسے افراد موجود ہیں جو سب سے پہلے شخص میں مصنوعات کو دیکھنے کے بعد ہمیشہ ایک بڑی خریداری جیسے اہم خریداری کرنے میں زیادہ آرام دہ اور پرسکون رہیں گے. آپ اپنے کاروبار کو اس پلیٹ فارم پر بھی وسیع پیمانے پر پیش کرسکتے ہیں جو بہت سے صنعتوں کو ڈھونڈتے ہیں اور کاروباری مواقع تلاش کرسکتے ہیں.

مارکیٹنگ

انٹرنیٹ کی مارکیٹنگ، بشمول ای میل بلٹز اور سوشل میڈیا کے مہمانوں کو ویب سائٹ کاپی کرنے کے لۓ، ایک انتہائی تکنیکی اور مسابقتی جگہ ہے. انٹرنیٹ کو ایک بہت بڑا، عالمی کسٹمر بیس پر پہنچنے کا امکان پیش کرتا ہے بلکہ آپ کے مواد میں کوئی دلچسپی نہیں رکھنے والے افراد پر آپ کے مواد اور بجٹ کو برباد کرنے کا خطرہ بھی پیش کرتا ہے. گروپ مارکیٹنگ کے مطابق 2012 میں انٹرنیٹ مارکیٹنگ کی جگہ خاص طور پر سال تک بڑھتی ہوئی سال میں 16 فیصد ہے. گروپ کے مطابق 2012 میں تقریبا 20 فیصد گلوبل اشتہاری اخراجات کی نمائندگی کرتی ہے. سرمایہ کاری مؤثر اور ھدف شدہ انٹرنیٹ میڈیا مہم چھوٹے آن لائن کاروباری اداروں کی کامیابی کے لئے اہم ثابت ہوتا ہے. . مارکیٹنگ کے لئے، یہاں مواد مارکیٹنگ، ای میل مارکیٹنگ، SEO کی اصلاح، وغیرہ کے لئے کچھ تجاویز ہیں.

لاجسٹکس

یہاں تک کہ اگر آپ کا کاروبار سائبر اسپیس میں موجود ہے تو، آپ کے گاہکوں کو حقیقی، ٹھوس سامان اور خدمات کی توقع ہوگی اور آپ کو واپسی میں حقیقی، قابل استعمال پیسہ لینا ہوگا. حقیقی دنیا میں آپ اور آپکے گاہکوں کے لئے آپ کے ڈیجیٹل کاروبار کو قیمتی بنانے کی ضرورت ہوتی ہے کہ آپ کو آسانی سے ادائیگی، سامان وصول کرنے اور سامان بھیجنے کے طریقے کے ذریعہ سوچتے ہیں. کسٹمر سروس فراہم کریں؛ اور ٹیکس، کاپی رائٹ پابندیاں اور درآمد ٹیرف کے قانونی معاملات کے دائیں جانب رہیں. سائٹ کے مالک، Melisa Hill، پتھر کے برج کی مثال پر واپس لوٹ، نے ٹیلی ویژن کے اخبار کو 2009 میں بتایا کہ ان کی پہلی اور سب سے زیادہ مشکل مسائل میں سے ایک سپلائرز استر کر رہا تھا.

اگرچہ مسائل ہمیشہ موجود ہیں، اگرچہ انٹرنیٹ پر بہتر کاروباری کارکردگی کو بہتر بنانے کے لئے مزید حل فراہم کیے جائیں گے.
1. Not having a plan of attack.

You don’t need to have a formal business plan -- but you still need a plan. “People regard the business plan as homework they don’t want to do but planning helps me -- whatever my success is,” says Tim Berry, chairman of Palo Alto Software, which produces business-planning software and author of The Plan-As-You-Go Business Plan.

While the big-format business plan is growing obsolete, Sujan Patel, vice-president of marketing at the software company When I Work and the founder of several SaaSstartups, says, “You don’t need a formal 20-page business plan to successfully plan a business. You need to know who your customers are, what you are selling and what people are willing to pay for your product or service.”

In addition, work out how much cash you’ve got and how long it will last.

2. Focusing too much on the little stuff.

“First, you need to get your business off the ground,” says Steve Tobak, founder of Invisor Consulting, a business strategy firm, and author of Real Leaders Don’t Follow: Being Extraordinary in the Age of the Entrepreneur. While this directive may seem obvious, new business owners can get really bogged down by the details. Don’t do this.

By getting sidetracked focusing on things like how your business cards look or the design of your logo, founders are wasting valuable time. Instead, concentrate on tasks that will help propel your business to the next level.

3. Not worrying about money.

Be optimistic -- just not about money. “There’s a very good chance that your company will run out of money before it makes any,” cautions Tobak. “Know how much cash you’ve got to run your business, what your burn rate is and make sure that you have a plan to try to get more before you run out.”

Too often business owners scramble to raise funds when it’s already too late. Instead, founders from the get-go should create a financial plan, detailing milestones and how much money it will take to reach these goals.

RELATED: JOIN OUR WORLD OF GREAT ENTREPRENEURS TO START YOUR ONLINE BUSINESS AND MAKE MUCH MONEY EVERY WEEK FROM IT

4. Undervaluing what you’re selling.

Whether you’re selling a product or service, set the price at what it needs to be to make a worthwhile profit.

Cynthia Salim, the founder and CEO of Citizen’s Mark, a line of ethically-sourced professional blazers for women, set the starting price for her product at $425 after considering the labor and material costs for her line. “The price is what it needs to be,” Salim says.

Patel also points out that “as your business evolves continue to adjust your price points.”

5. Ignoring customer service.

With so many of our business transactions happening over the Internet, it’s easy to forget that customers are people who are way more likely to return to your website if they have a good experience.

“Make sure you have some way of interacting with the people visiting your site,” Tobak says. “Whatever domain -- through live chat, survey, email or phone.”

Also, monitor social-media sites for brand sentiment and check out review sites like Yelp to see who isn’t happy with his or her experience and reach out.

6. Giving away too much and getting nothing in return.

Before you’ve established credibility as a seller or an expert, offering something for free can turn into a conversion and long-term customer, especially for those entrepreneurs focused on offering services. However, the cost of free product can add up, so think of offering something useful and intangible in exchange for a customer’s email address, such as a free ebook, recipe, instructions, webinar, guide or checklist, advises Joel Widmer, the founder of Fluxe Digital Marketing, a content-strategy firm.

7. Spreading yourself too thin on social media.

When you’re starting off with marketing and building your brand, test out one or two main social audiences where you know your audience is and can build a customized audience with a small budget. Don’t blow your advertising budget at the start.

As a general rule, Facebook and Pinterest tend to be better for product sales. LinkedInis a better field for a business personality trying to build his or her own brand, explains Widmer. LinkedIn is also a good place for repurposing content.

8. Skimping on early hires.

Entrepreneurs rush the hiring process to quickly fill positions in order to scale their business. But by going down this route, founders run the risk of issues down the road, including a mismatch in skillset and business needs, a personality that doesn’t bode well with the culture or a lack of commitment to the company’s mission.

So, when hiring look for people who have the skills you don’t and embody the qualities you respect. “The first five hires will set your company’s temperature for the rest of its existence,” Patel emphasizes.
1. حملے کا منصوبہ نہیں ہے.

آپ کو ایک رسمی کاروباری منصوبہ نہیں ہے - لیکن آپ اب بھی ایک منصوبہ بندی کی ضرورت ہے. پولو آلٹو سافٹ ویئر کے چیئرمین ٹم بیری کہتے ہیں، "کاروباری منصوبہ کاروباری منصوبہ کو ہوم ورک کے طور پر سمجھتا ہے، لیکن ایسا نہیں کرنا چاہتا جو منصوبہ میری مدد کرتا ہے." آپ کو بزنس پلان.

جبچہ بڑے پیمانے پر کاروباری منصوبہ غیر جانبدار ہے، سافٹ ویئر کمپنی جب جب کام اور کئی ساس اسٹارٹسپس کے بانی میں مارکیٹنگ کے نائب صدر، سوان پٹیل کہتے ہیں، "آپ کو کامیاب کامیابی سے 20-صفحہ کاروباری منصوبہ کی ضرورت نہیں ہے. ایک کاروبار کی منصوبہ بندی آپ کو یہ جاننے کی ضرورت ہے کہ آپ کے گاہک کون ہیں، جو آپ فروخت کر رہے ہیں اور آپ کی مصنوعات یا خدمات کے لۓ کیا لوگوں کو ادا کرنے کے لئے تیار ہیں. "

اس کے علاوہ، آپ کو کتنا نقد مل گیا ہے اور یہ کب تک ختم ہو جائے گا کام کریں.

2. چھوٹی چیزوں پر بہت زیادہ توجہ مرکوز.

ایک کاروباری حکمت عملی فرم، اور حقیقی رہنماؤں کے مصنف انیسسر کنسلٹنگ کے بانی، اسٹیو ٹوبک کا کہنا ہے کہ "سب سے پہلے، آپ کو اپنے کاروبار کو زمین سے دور کرنے کی ضرورت ہے." ادارے کی عمر میں غیر معمولی رہنا. اگر یہ ہدایت واضح ہوسکتی ہے تو، نئے کاروباری مالکان کو تفصیلات کی طرف سے واقعی میں بھرا ہوا ہوسکتا ہے. ایسا نہ کرو.

ایسی چیزوں پر توجہ مرکوز کرنے سے جیسے جیسے آپ کے کاروباری کارڈ نظر آئے یا آپ کے علامت (لوگو) کے ڈیزائن کو دیکھتے ہیں، بانیوں کو قیمتی وقت برباد کر دیا جاتا ہے. اس کے بجائے، کاموں پر توجہ مرکوز کریں جو اگلے درجے تک اپنے کاروبار کو فروغ دینے میں مدد ملے گی.

3. پیسے کے بارے میں فکر نہ کرو.

امید ہے کہ صرف پیسے کے بارے میں نہیں. توباک کو خبردار کرتا ہے کہ "اس سے پہلے کہ آپ کی کمپنی پیسے سے بھاگیں گے،" یہ بہت اچھا موقع ہے. "جانیں کہ آپ کو اپنے کاروبار کو چلانے کے لئے کتنے نقد رقم ہیں، آپ کی جلدی کی شرح کیا ہے اور اس بات کو یقینی بنانا ہے کہ آپ کے پاس چلنے سے قبل زیادہ سے زیادہ حاصل کرنے کا ایک منصوبہ ہے."

بہت سارے کاروباری مالکان فنڈز بڑھنے کے لئے بہت زیادہ مصروف ہوتے ہیں. اس کے بجائے، بانی جانے والے بانیوں کو مالیاتی منصوبے بنانا چاہئے، سنگ میلوں کی تفصیلات اور ان مقاصد تک پہنچنے کے لۓ کتنے پیسہ لگائیں.

متعلقہ: اپنے آن لائن کاروباری کاروبار کو شروع کرنے اور اپنے پیسے سے ہر ہفتے کی آمدنی کیلئے بہت بڑا انٹرپرائزز کی دنیا میں شامل ہوں.

4. آپ کیا فروخت کر رہے ہیں اس کی وضاحت کرتے ہیں.

چاہے آپ کسی مصنوعات یا خدمات کو فروخت کر رہے ہو، اس قیمت کو مقرر کریں جس میں اسے قابل قدر منافع بنانا ہوگا.

شہری کے مارک کے بانی اور سی ای او، خواتین کے لئے اخلاقی طور پر سرشار پیشہ ورانہ چمک کی ایک لائن سنتیا سلیم، اس کی مصنوعات کے لئے لیبر اور مواد کی قیمتوں پر غور کرنے کے بعد $ 425 میں اس کی مصنوعات کے لئے قیمت کی قیمت مقرر کی. سلیم کا کہنا ہے کہ "قیمت اس کی ضرورت ہے."

پٹل نے یہ بھی کہا کہ "جیسا کہ آپ کا کاروبار آپ کی قیمت پوائنٹس کو ایڈجسٹ کرنا جاری ہے."

5. کسٹمر سروس کی نگرانی.

انٹرنیٹ پر بہت سارے کاروباری معاملات میں ہونے والے ہونے سے، یہ بھولنا آسان ہے کہ گاہک ایسے ہیں جو آپ کی ویب سائٹ پر واپس آنے کا امکان ہے.

ٹوبک کا کہنا ہے کہ "اس بات کو یقینی بنائیں کہ آپ کی سائٹ پر آنے والے لوگوں کے ساتھ بات چیت کا کوئی راستہ ہے." "جو بھی ڈومین - لائیو بات چیت، سروے، ای میل یا فون کے ذریعے."

اس کے علاوہ، برانڈ جذبات کے لئے سماجی میڈیا سائٹس کی نگرانی اور جائزہ لینے کے سائٹس کی طرح چیک کریں جیسے یہ یار دیکھنے کے لئے کہ اس کے تجربے سے کونسا خوش نہیں ہے اور اس تک پہنچا ہے.

6. بہت زیادہ دینے اور واپسی میں کچھ نہیں مل رہا ہے.

کسی بیچنے والے یا ایک ماہر کے طور پر آپ نے اعتماد قائم کرنے سے پہلے، مفت کے لئے کسی چیز کی پیشکش کرنے سے قبل تبادلوں اور طویل مدتی گاہکوں کو تبدیل کر سکتے ہیں، خاص طور پر ان کاروباری اداروں کے لئے خدمات کی پیشکش پر توجہ مرکوز. تاہم، مفت مصنوعات کی قیمت میں اضافی اضافہ ہوسکتا ہے، لہذا گاہکوں کے ای میل ایڈریس کے تبادلے میں مفید اور ناقابل یقین کچھ پیش کرنے کے بارے میں سوچتے ہیں، جیسے مفت ای بک، ہدایت، ہدایات، ویب ٹینٹ، گائیڈ یا چیک لسٹ، جویل ویمرر کے بانی کو مشورہ دیتے ہیں. فلیکس ڈیجیٹل مارکیٹنگ، ایک مواد کی حکمت عملی فرم.

7. سوشل میڈیا پر اپنے آپ کو بہت پتلی پھیلانا.

جب آپ مارکیٹنگ کے ساتھ شروع کر رہے ہیں اور اپنے برانڈ کی تعمیر کرتے ہیں تو، ایک یا دو اہم سماجی سامعین کو آزمائیں گے جہاں آپ اپنے ناظرین کو جانتے ہیں اور ایک چھوٹے سے بجٹ کے ساتھ حسب ضرورت سامعین کی تعمیر کر سکتے ہیں. شروع میں اپنے اشتہاری بجٹ کو مت کرو.

عام اصول کے طور پر، فیس بک اور Pinterest مصنوعات کی فروخت کے لئے بہتر ہوتا ہے. لنکڈ ان کے اپنے برانڈ کی تعمیر کرنے کی کوشش کرنے والے کاروباری شخصیت کے لئے ایک بہتر میدان ہے، ویڈمر کی وضاحت کرتا ہے. منسلک مواد کے لئے لنکڈین بھی ایک اچھی جگہ ہے.

8. ابتدائی گھنٹوں پر سکمنگ.

ان کاروباری پیمانے پر کاروباری افراد نے ملازمت کے عمل کو تیز کرنے کے لئے تیزی سے پوزیشن حاصل کی. لیکن اس راستے پر جانے سے، بانیوں نے سڑکوں پر مسائل کے خطرات کو چلاتے ہوئے، مہارتوں اور کاروباری ضروریات میں غلطی بھی شامل ہے، ایک شخصیت جس کی وجہ سے ثقافت کے ساتھ اچھی طرح سے نہیں ہے یا کمپنی کے مشن کو عزم کی کمی ہے.

لہذا، جب لوگ ان لوگوں کے لئے تلاش کر رہے ہیں جنہیں آپ کی مہارتوں کو پورا نہیں کرتے اور ان کی خصوصیات کو سراغ لگاتے ہیں. پٹل نے زور دیا کہ "پہلا پانچ حائر اس کے باقی وجود کے لئے آپ کی کمپنی کے درجہ حرارت کو مقرر کرے گا."
9. Underestimating the obsession and drive it takes to succeed.

You’ve read a lot about the importance of work/life balance -- forget about it. (At least for the first year or two.)

“Don’t worry about time,” Tobak says. “Big ideas do not come when you are trying to manage every minute of your time. They don’t come when you are multitasking. They come when you are focused on one thing. Let everything else fade to black.”

10. Thinking that everything is one size fits all.

Just because a product or strategy has worked for one company doesn’t mean it will work for you. Have a healthy degree of skepticism about what you read and see successful elsewhere, Patel recommends. If you can test your product using minimum financial and resource risk, then do so.
9. جنون کو کم کرنا اور اسے چلانے کے لۓ کامیاب ہو جاتا ہے.

آپ نے کام / زندگی کی توازن کی اہمیت کے بارے میں بہت کچھ پڑھا ہے - اس کے بارے میں بھول جاؤ. (کم از کم پہلے سال یا دو.)

ٹوبک کا کہنا ہے کہ "وقت کے بارے میں فکر مت کرو". "بڑے خیالات نہیں آتے جب آپ اپنے وقت کے ہر منٹ کو منظم کرنے کی کوشش کررہے ہیں. جب آپ کثیر مقصود کر رہے ہیں تو وہ نہیں آتے ہیں. وہ آتے ہیں جب آپ ایک چیز پر توجہ مرکوز کرتے ہیں. سب کچھ بلے بازو سے نکلنا. "

10. سوچتے ہیں کہ سب کچھ ایک سائز بالکل فٹ بیٹھتا ہے.

صرف اس وجہ سے کہ ایک مصنوعات یا حکمت عملی نے ایک کمپنی کے لئے کام کیا ہے اس کا مطلب یہ نہیں کہ یہ آپ کے لئے کام کرے گا. پتلیل کی سفارش کرتے ہیں کہ آپ پڑھتے اور کامیاب ہونے کے بارے میں شکست کی صحت مند ڈگری رکھتے ہیں. اگر آپ کم از کم مالی اور وسائل کے خطرے کا استعمال کرکے اپنی مصنوعات کی جانچ کر سکتے ہیں، تو ایسا کریں.

No comments:

Post a Comment

finance plus insurance

The automotive world can seem heartless and when you're working in it you have to find meaning behind what you're doing or you'...